Have a question?
Message sent סגירה

בלוג שיווק

לידים חמים ואפקטיביים לעסק הם הדרך לצמיחה של כל עסק. זה לא משנה איך אתם מייצרים אותם, אתם מחויבים לייצר אותם עבור העסק שלכם, וכמה שיותר מהם.

לצערי, רבים מבעלי העסקים לא יודעים כיצד לעשות זאת לבד ולכן נשארים תלויים בבעלי מקצוע. כלומר, נוסף על ההוצאה החודשית לרכישת מדיה לעסק יש הוצאות גם על אנשי שירות שמנהלים את רכישת הפרסום. עלות של איש מדיה בינוני טוב – מתחילה בכ- 2500 ש”ח לחודש או 17% מכלל ניהול התקציב לחשבון. חשבון גוגל או לחשבון פייסבוק, והגבוה מבניהם. כלומר, לעסק קטן עם תקציב פרסומי מוגבל, אין כמעט יכולת להסתייע באנשי מקצוע טובים ומקצועיים.

הפרדוקס הוא שכיום יש לנו כלים מעולים לייצר לידים ללא הגבלה של מתעניינים עבור העסק,והכלים הללו יודעים לפעול מצוין עבור העסק שלנו. לגוגל בפייסבוק יש את היכולת לייצר עבורנו פעילות אפקטיבית ורווחית לעסק בהנחה שפעלנו באופן מדויק ועל פי ההגדרות. אנחנו ממש לא צריכים להסתייע באנשי מקצוע, אנחנו יכולים לעשות זאת בעצמנו.

בעלי עסקים רבים מרגישים שהם לא יוכלו להתמודד לבד עם הקמפיינים מהחשש למורכבות בניהול הקמפיין – לא פעם שמעתי את הטענה שהם “טכנופוביים”, חוששים מטכנולוגיה. החשש שלהם יכול להיות אמיתי ומהותי כשניגשים לנהל קמפיינים בסכומים גבוהים (עשרות או מאות אלפי שקלים בחודש ומעלה) או עבור מי שרוצים להשתלב בתעשייה כמוכרי שירותים בתחום הפרסום הדיגיטלי. אבל לטעון לטכנופוביה בניהול העסק זו טענה שגויה, גם אם מרגישים כך. אנחנו נמצאים בעולם שבו אחד מכלי ניהול העסק חייב להיות ידע ושליטה בעולמות דיגיטליים. ולכן אתם חייבים לעשות את המאמץ להבין את התחום באופן מהותי.
אתם יכולים ללמוד בקלות לייצר לידים עבור העסק שלכם, אבל אתם חייבים לרצות בהם, לחשוב עליהם, לחלום עליהם ולהקדיש חלק מהזמן העסקי שלכם לייצר אותם.
צפו בחלק קצר מהרצאה שלי בנושא ניהול העסק והמכירות מתוך הכשרת שיווק פייסבוק שמועברת בקורס:

נקודות חשובות בהבנת עולם הלידים:
1. לידים מפה לאוזן – זו אחת השיטות הוותיקות מאז ומעולם, לקוחות מרוצים ממליצים על העסק שלכם ומביאים לכם לקוחות חדשים. הבעיה עם השיטה בעולם הטכנולוגי נובעת מכך שלקוחות עושים תחקיר מעמיק על בעל מקצוע/שירות לפני שהם רוכשים אותו. הם בודקים בגוגל. מרגע זה הם מתחילים להיות מוצפים בהצעות פרסומיות אחרות. ההצפה הזו מערעת להם את הרצון לרכוש ישירות מההמלצות שהם קיבלו. רבים מבעלי העסקים מאבדים לקוחות “מפה לאוזן” כיוון שהלקוחות פעלו על פי המלצות מהדיגיטל- הופעה בתוצאות חיפוש או מקהילות חברתיות. וכן, חשיפה לתכנים, פרסומות מוסוות כמו פרסום אאוטבריין, יוטיוב וכו’ של המתחרים פוגעת מהותית באפקטיביות של המלצות מפה לאוזן ועל כן – גם שיטה זו מחייבת תמיכה אפקטיבית מבחינה נוכחות ברשת.

2. פרסום באמצעות גוגל – הייחודיות של גוגל היא התאמת הפרסומות לאופי החיפוש – כלומר אתם מקבלים פניה מלקוחות מאוד ממוקדים שמחפשים עסק בתחום שלכם. לרוב הלקוחות מופנים אל דף נחיתה אפקטיבי המכיל פרטי התקשרות, כך שיהיה קל ליצור קשר/להשאיר פרטים וכו. אם לקוחות לא מוצאים אתכם, ולא מגיעים אליכם – או שאפילו לא מצאו מידע אפקטיבי אודותיכם, תגלו שקשה מאוד לגייס לקוחות חדשים.

3. פעילות פייסבוק – פעילות ברשת החברתית. פייסבוק מאפשרות לנו לייחצן את השירותים שלנו לכל עבר, בין אם זה בפוסטים פרטיים, תגובות בקבוצות מקצועיות, בין אם בניהול קבוצה מקצועית ובין עם באמצעות פרסום ממומן. חשוב להכיר את כל השיטות שפייסבוק מציעה, שכן מגוון הפתרונות שלה ליצירת קשר בין הלקוחות הפוטנציאלים לבין נותני השירות רחב מאוד.

4. כל ליד של לקוח חייב להיות מנוהל היטב, להיות מתועד, ומחוייבת פניה אליו במהירות האפשרית. הסיכוי להפוך ליד  לא מנוהל ללקוח, פוחת. אתם חייבים לשמור עם הלידים על קשר רציף עד הפיכתם ללקוחות בין אם באמצעות שיחות טלפון ובין אם באמצעות משלוח הודעות וואטסאפ או אימיילים.

כמה תובנות על באופן שבו יש לנהל לידים מנת להגדיל את היכולת למכור להם יותר:

זו רשימת החובה שלכם להצמחת העסק באמצעות לידים:

1. פיתוח טכניקות להרכשת לידים אפקטיבים
2. ביצוע אופטימיזציה להוזלת רכש הלידים ושיפור המכירות עבורם
3. טכניקות ניהול למקסום ביצועים
4. שימוש בטכנולוגיה לניהול הלידים והקמפיינים
5. ניתוח התנגדויות ופיתוח דרכי הטיפול בהתנגדויות אלו
6. שיפור מימונות המכירה של העוסקים בתחום בעסק/חברה
7. הגדלת המחזור והגדלת הפעילות בהתאם

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יגדל, אם אתם מעוניינים להתפתח, אם אתם מעוניינים לנצח את המתחרים שלכם- אתם חייבים להתקמצע בתחום. אתם חייבים ללמוד לנהל ולייצר אותם לבד. אתם חייבים לשלוט בשיטות הרלוונטיות לעסק שלכם.
נכון להיום, מאות אלפי עובדים עברו לעבוד מהבתים, מנותקים מהסביבה החברתית. קחו בחשבון שאפילו ההמלצות של חברים במקום העבודה או בקרבת מקום העבודה אבדו וכנראה לא יחזרו.

תחשבו כמה מוסכים, מסעדות, חנויות שירות באיזורי תעשי מוצאים את עצמם ללא שום לקוח. אם פעם היה נהוג להביא את הרכב או לתקן את הפנצ’ר ליד מקום העבודה, עסקים מגדלים שתנועת הלקוחות הפסיקה להם.

מצד אחד, המשבר הוא אדיר. מצד שני ,ההזדמנויות הן גם אדירות אם רק תתאימו את העסק שלכם למציאות דיגיטלית, אם רק תדעו לעשות את הסברים בעצמכם ללא הוצאות מיותרות.

עליכם מוטלת החובה ליצור לעסק תנועה של לקוחות חדשים, אם לא תשעו לעשות זאת או תבינו בזה אתם עלולים להיעלם מהשוק כעסק ולפספס את הצמיחה שמגיעה אחרי משברים.

אם אתם מעוניינים ללמוד איך לנהל את הפרסום עבור הלידים שלכם לבד, אתם יכולים לרכוש במחיר מצחיק ביחס לתמורה את הקורס שלנו.

דילוג לתוכן