כדי להצליח בעולם העסקי שלנו צריך לשלוט בלפחות שני תחומים באופן מצויין – שיווק דיגיטלי והיכולת למכור ולהניע לפעולה את הסביבה העסקית – עובדים, ספקים, לקוחות, אנשי שירות ועוד.
קו”ח מקוצרים – רן ברכה:
לימודים: תואר שני, MA מהחוג לסוציולוגיה בהתמחות מחקרי שוק ודעת קהל.
ניסיון תעסוקתי:
2017-2020 – מנכ”ל חברת אורנג’ הולדינגס מפיעלת האתר תפוז – אתר הפורומים והקהילות הגדול בישראל.
2004 – עצמאי מנהל את אפמרקט פרוייקטים בע”מ חברה העוסקת בשיווק אינטרנטי, יעוץ אסטרטגי ושיווקי וכן עוסקים בפיתוח טכנולוגי רחב היקף בתחום השיווק און ליין.
1999-2004 חוקר ויועץ בתחום מחקרים שיווקים ומחקרים צרכניים מבוססים ניתחוים התנהגותיים ופסיכולוגים להגדלת היקפי מכירות בעיקר בשיטות ללא התערבות אנשי מכירות.
1994-1999 רמ”ד אבטחה במשרד בטחוני.
שירות צבאי: סרן במי”ל, לוחם ומפקד בגבעתי ואחר כך מ”מ במילואים ביחידת חי”ר, קצין מבצעים של חטיבה מרחבית.
פנאי: מתאמן קבוע באומנויות לחימה, ריצה, ציור, בישול וקריאה.
וקצת יותר מידע בהרחבה:
כעשרים שנים אני מייעץ לחברות בארץ ובעולם בתחומים עסקיים כשלרוב בתחומי השיווק והפיתוח העסקי בעולמות דיגיטליים.
במקביל לעבודת הייעוץ אני בעלים של חברת שיווק אינטרנטית המתמחה בפיתוח טכנולוגיות פרסום ושיווק www.upmarket.co.il ופועל תחת הכובע של “יזם אינטרנט“.
רוב הפעילות שלי נעה סביב עולמות הדיגיטל החל מקפיינים פשוטים ועד להקמת מערכי שיווק מורכבים, בדגש יצירת רווחיות.
אני מאמין שכל עסק חייב למצוא את המודלים הריווחים שלו במהירות אחרת הוא יחדל מלהתקיים.
התחומים שאני עוסק בהם הם:
1. יעוץ אסטרטגי מלא משלבים ראשוניים של הקמת החברה
2. פיתוח מערך השיווק על כל האספקטים שבו:
א. קניית מדיה, מדיה חברתית, קידום האתר
ב. הכשרת אנשי אפיליאט
ג. הכשרת צוות המכירות ,מנהל המכירות, במקרים ותגובות ושכלול יכולות המכירה
ד. הכשרת הצוות הניהולי להדגת יעדים
ה. עבודה תיכנון ממשקי המשתמש בשיפור מתמיד של יחסי ההמרה
3. הכשרת הצוות לשלבים קריטיים כמו גיוס כספים, שינוי מבנה החברה, מכירה לגופים עיסקיים וכדומה.
4. העברת קבלת החלטות כלל אירגונית עם כמה שפחות התנגדויות.
במהלך השנים צברתי ניסיון מקצועי די ייחודי שמורכב מהשכלה רחבה במדעי ההתנהגות, עבודה בגופים ביטחוניים, ניהול מחקרים שיווקים רחבי היקף וניסיון של עשור ביזמות עסקית וניהול עסק עצמאי. השכלה הפורמלית שלי כוללת, תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בחוג לסוציולוגיה במסלול מחקרי בהתמחות מחקרי שוק ודעת קהל, מסלול שבו הוכשרתי להיות חוקר בתחום מדעי ההתנהגות.
במסגרת הקורסים שעברתי ובהם עסקתי באופן פעיל מספר שנים:
שיטות מחקר כמותיות – הכוונה לביצוע סקרים בנושאים שונים, לימודי סטטיסטיקה יעודיים לתחום, קורסים מגוונים בשיטות מחקר, שיטות איסוף מידע לצורכי מחקר וכמובן שיטות לניתוח המידע והסקת מסקנות ממחקרים אלו.
הכשרות בתחום מחקרים איכותיים – ראיונות, ראיונות עומק, תצפיות ותצפיות משתתפות, ניתוחים פסיכולוגים התנהגותיים, ניהול קבוצות מיקוד ועוד.
ניסיון תעסוקתי: בניגוד לסברה ש “אין עבודה בתחום” מתחילת דרכי עבדתי במכוני מחקר כשכיר מה שאילץ אותי לעבור את כל המסלול המפרך מעוזר מחקר ועד מנהל מחלקת מחקר בחברות לייעוץ שיווקי.
ורקע מוקדם יותר של 10 שנים בתחומים ביטחונים – 5 שנים כחייל וקצין קרבי + 5 שנים במוסד ביטחוני בו חלק מתפקיד המחלקה היא לאבחן את הכשירות המנטלית של המועמדים כמו גם להיות אמונים על הביטחון הארגוני בצורותיו השונות. שני עיסוקים שתרמו רבות להכשרה בתחום האבחון ההתנהגותי גם מאספקת התאמת מועמדים וגם מהאספט הביטחוני.
ניסיון יזמי עיסקי: כמעט שני עשורים אני פועל כעצמי ובעלים של חברת שיווק באינטרנט שחלק מפעילותה הוא פיתוח טכנולגיות מגוונות בתחום השיווק.
מנסיוני, הפעילות המקצועית והייעוץ תמיד יתחילו באספקט השיווקי אך מהר מאוד יגלשו לכל אספק אחר בחברה. ממיפוי אירגוני של בעלי תפקידים בחברה ועד הצורך להעביר החלטות קשות מול משקיעים ומול העובדים. לרוב אנחנו לוקחים חלק פעיל גם באספקטים אלו.
אני כאן כדי לעזור לכם להצמיח את העסק שלכם בדיגיטל, להצטרף למנוע הצמיחה העיסקי החזק והמשוכלל שיש.
וגם כדי להיכנס לתעשייה החזקה בעולם כיום שמאפשרת לעבוד עם חברות מסביב לעולם, להיות פתוחים להזדמנויות חוצות יבשות, ולמשכורות כנראה הגבוהות במשק.
אל תחכו תתחילו ללמוד עוד היום!